تست ذهنی


در عکس زیر قطار به کدام سمت حرکت می کند؟




برای دیدن نتیجه به ادامه مطلب مراجعه کنید.



اگر قطار بسمت راست حرکت می کند – نیمکره چپ مغز شما فعال و توسعه یافته است. این بخش از ذهن توانایی های زبانی شما را بعهده دارد. این نیمه از مغز گفتار و توانایی خواندن و نوشتن شما را کنترل می کند. همچنین حقایق، نام ها، تاریخ و نوشته ها را به یاد شما می آورد. سمت چپ مغز مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است. به این معنی که تمام واقعیات را بررسی می کند. اعداد و سمبل های ریاضی توسط این بخش شناخته می شوند. اطلاعات از طریق نیمکره چپ مغز بترتیب پردازش می شوند.

اگر قطار بسمت چپ حرکت می کند- نیمکره راست مغز شما فعال است. نیم کره راست متخصص پردازش اطلاعات تصویری و نمادهاست اما نه اطلاعات کلمه ای. این نیمه از مغز به ما فرصت خواب دیدن و خیالبافی را می دهد. با کمک نیمکره راست، ما می توانیم داستان های مختلف را با هم ترکیب کنیم. همچنین این نیمکره مسئول توانایی های موسیقی و هنر های تجسمی است. نیمکره راست به طور همزمان می تواند بسیاری از اطلاعات مختلف را پردازش کند. این بخش می تواند مشکلات را بعنوان یک کل حل کند و نه با استفاده از تجزیه و تحلیل.



نمودار گویا برای مغز:




منبع: ایمیلی که امروز برام اومد

نظرات 13 + ارسال نظر
اسمان 9 آذر 1389 ساعت 14:46 http://www.vwvv2.blogfa.com

سلام دوست عزیز
بروزم
منتظر نظرم

علیکم السام

باشه اومدم

متفکرانه بود.
از این جور چیزا تو وبلاگت زیاد کن.
اگه ممکنه منو لینک کن .

با کمال تشکر



باشه چشم

لینک شدی

PAT 9 آذر 1389 ساعت 19:06 http://khaterat-9.blogsky.com

عین واقعیته مال من نیمکره چپم بود . تو واقعیتم اینجوریه

برای من نیم کره ی راستم بود.

تقریباً به واقعیت خیلی نزدیک بود

عجب!!!!!!
من که گفتم داره راست میره

پس چرا من گفتم داره چپ میره

منم معتقد بودم داره به سمت راست می ره
خوشحال می شم به دیدنم بیا
اگه اجازه بدین لینکتون کنم....

آره به نظر من داره راست میره

باشه میام

چشم لینکم کنید

ظهور 11 آذر 1389 ساعت 14:26 http://www.alihasan75.blogfa.com

برای من که هم به راست میرفت هم به چپ مرفت چی
یه سربزن

والا نمی دونم چی بگم

اومدم

رویــــا 30 مهر 1390 ساعت 14:19

آخـــــه چـــرا مطالتون اینقد زیباست؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلییی جالب بود.

حتما چشاتون خیلی قشنگ میبینه

حامد 27 آذر 1390 ساعت 13:34 http://kohnedelan.mihanblog.com

سلام
من که یبار نگاه میکردم بطرف راست میرفت بار دیگه که نگاه میکردم بطرف چپ میرفت اما تا اونجای که من میدونم بیشتر قطارا یا شایدم همشون درشون طرف راستشونه در نتیجه این قطار که نمیتونه دنده عقب بره پس صد درصد داره بطرف چپ میره یه کم منطق میخواد و فکر کنم ربطی به نمیکره ها نداشته باشه پس قطار داره بسمت چپ میره
خوشحال میشم پاسختون رو ببینم.

علیکم السلام
استدلالتونو قبول دارم . اما این تست برای اینه که شما در نگاه اول ببینی که قطار کدوم طرف میره...

خوش باشی.

نیمکره چپ من خوب کار میکنه
.
ولی به نظر من قطاره حرکت نمیکنه ؛ اون ور دریاست ، داره با وزش باد ، بالا و پایین میره ...
.
ولی خب ، چون فقط 2 تا گزینه داشت ، گفتم سمت راست میره


.
فعلا

به به...

اگه قطاره پلاستیکی باشه ، آره با وزش باد بالا پایین میره ....

احسنت ...

من قطار رو نگفتم که ...
گفتم اون ور دریاست ...
ولی حرف مرد یکیه ؛ قطار حرکت نمیکنه ...
.
این آقاهه بره کنار من میگم کدوم طرف میره ...
.
.
فعلا

its ok

باشه. قبول قطار حرکت نمیکنه...

بیچاره اون کسی که این تست رو طراحی کرده اگه بفهمه که قطار حرکت نمیکنه ، در جا سکته رو میزنه

مینا 30 مرداد 1391 ساعت 21:58

چه جلب

مینا 30 مرداد 1391 ساعت 22:01

راستی اگه هر دو طرف رفت چی

اونوقت نابغه ای

آیسا 2 تیر 1392 ساعت 13:49 http://aisana1390.com


اه اه اه اه اه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد