خواص شکلات

یکی از دلایل لذیذ بودن شکلات این است که دمای ذوب آن با درجه حرارت بدن انسان یکی است و همین مسئله باعث می‌شود که شکلات، داخل دهان آب شود. همچنین با مصرف شکلات، هورمون آندورفین در خون ترشح می‌شود. این هورمون سبب آرامش و حالت خواب آلودگی می‌گردد

 

برای خواندن این مطلب به ادامه... مراجعه کنید.

 

  

 بتازگی یک گروه محقق ژاپنی با مطالعه بر شکلات سیاه غنی از فلاونوئید به این نتیجه رسیدند که ماده موجود در شکلات می تواند میزان جریان خون در عروق کرونری را بهبود بخشد ( cfvr ) فاکتوری است که میزان شتاب و سرعت عبور توانایی سرخرگ و عروق کرونری را نشان می دهد . این فاکتور نشانگر توانایی سرخرگ و شریان های کرونری در متسع شدن هنگام عبور خون و کمک به گردش جریان متناسب خون است .

در این تحقیقات از 39 نفر با میانگین سنی 30 سال خواسته شد روزانه 550 میلی گرم شکلات تیره مصرف کنند و بر عکس گروهی دیگر تنها مجاز به خوردن شکلات سفید عاری از فلاونوئید بودند . در شروع و پایان مطالعه ، میزان فاکتور cfvr در این گروه اندازه گیری شد علاوه بر آن پزشکان تلاش کردند میزان فشار و چربی خون را هم مورد سنجش قرار دهند .

در پایان این تحقیقات مشخص شد فاکتور cfvr  در افرادی که شکلات تیره مصرف می کردند رقم بسیار بالاتری نسبت به کسانی که تنها شکلات سفید می خوردند دارد .

این رقم نشان می دهد جذب شکلات سیاه غنی از فلاونوئید تاثیرات فوق العاده ای در بهبود عملکرد عروق کرونری افراد سالم دارد . 

اما باید در نظر گرفت خوردن زیاد  شکلات نیز مضر است پس در خوردن شکلات زیاده روی نکنید .

  منبع : رویترز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد